tisdag 13 maj 2008

Kent + Thåström = sommar

Mitt i min oro över vad som händer i Sudan och hur mina vänner där har det ploppade det ner en riktigt positiv nyhet: Joakim Thåström spelar tillsammans med Kent på några av deras inplanerade spelningar i sommar, inklusive den som jag ska på den 28 juni på Zinkensdamm IP. Helt lysande. Vad härligt att några förstår hur den här sommaren kan göras komplett.

Till skillnad från Erykah Badu som spelar på Berns två dagar tidigare. Jag höll på att storkna när jag var inne på Ticnets hemsida för att beställa biljetter och de kostade sjukt mycket. För det facila priset av 625 kronor får du lyssna på en visserligen fantastisk sångerska, och om du lägger på ytterligare 300 kr får du även en bento-tallrik att avnjuta tillsammans med musiken. What the...!!?!?!

Sommar i Stockholm ska, enligt mig, innehålla gärna både mycket och bra musik, för att sommaren ska kännas sådär fantastisk som den bara kan här. Men delar av nöjet försvinner med dessa summor. Snopet, minst sagt. Så det blev ingen Badu-biljett även om jag har velat se henne i massor av år utan jag får ta med min lilla ipod ut i det gröna och lyssna på henne nere på bryggan i Green Valley istället.

2 kommentarer:

Filip Tufvesson sa...

Såg henne i förra veckan med the Roots som förband för 46 dollar. Lustigt det där med biljettkostnader...

Sara sa...

Attans vad orättvist! Men konserter verkar vara allmänt billigare over there.