torsdag 28 februari 2008

Köpstopp men inte på Ordfront Magasin

Det var ett tag sedan jag senast citerade Elins klimatblogg, men nu är det återigen dags. Hon har hittat en Köpstoppsblogg på: http://notbuying.blogspot.com/ Författaren hade tydligen köpstopp under 2007, förutom mat typ. Elin utmanar nu alla på att istället för att hela tiden köpa ny mat faktiskt gå igenom det man har i skåpen och använda upp det. Hon skriver "Använd mat innan den blir för gammal, bra för ekonomin och bra för miljön när vi inte kastar i onödan." Personligen är jag väldigt bra på att äta upp mat innan den blir för gammal. Kastar i princip aldrig mat. Vet precis vad jag äter. Däremot glömmer jag bort just de torrvaror som har enormt långbarhet och sån't man har kastat in i frysen. Dessa produkter har jag försökt ta tag i nu i vinter, främst av ekonomiska skäl dock.

Köpstopp i all ära, men just den här månaden måste jag ändå uppmana er att köpa Ordfronts Magasin, där jag har fått in en kort (nedklippt!) men naggande god artikel om fredsrörelsen i Sudan. Eftersom jag själv skulle kunna skriva böcker om ämnet och om landet tycker jag att den känns alldeles för kort, på ett begränsande sätt, men den kanske ändå kan väcka någons nyfikenhet och i så fall är jag nöjd. Alltså, köp tidningen och skriv in till redaktionen om att ni vill veta mer om fredsrörelsen i Sudan. Fler och längre artiklar, fotoreportage och kanske till och med en bok?!?!?! E-postadressen är: info@ordfront.se

Inga kommentarer: