söndag 20 april 2008

Diggar The Independent stort

Återigen blir jag glatt överraskad av tidningen The Independent och måste bara ge vidare länken till en artikel skriven om en av mina absoluta favoritorganisationer: Breaking the Silence: http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/our-reign-of-terror-by-the-israeli-army-811769.html Det verkar som om även The Independent diggar Breaking the Silence stort eftersom detta inte är första gången de skriver långa artiklar om grabbarna. Kul. Hoppas andra medier också blir inspirerade! Det är ju liksom inte så vanligt att mainstream media skriver om positiva nyheter (inte för att nyheterna BtS berättar om är positiva, men ni fattar vad jag menar...) eller om olika fredsaktörer.

Tyvärr är det mest alternativmedia som skriver om "the good guys", med stor risk att endast redan intresserade och insatta, med "rätt" åsikter, läser. Och det är förstås bra, men inte bra nog. För att förändra människors attityder och beteenden så att de väljer att agera för en fredligare värld, måste ju informationen nå ut till dem som behöver förändra sitt beteende. Bla bla bla... jag har sagt det förut, och erkänner att jag tjatar.

Efter en helt fantastiskt skön helg på soliga och varma Gotland så känner jag mig ganska redo för nästa vecka även om det kommer vara hur mycket jobb som helst. Och så blänkar jag redan nu för att jag troligen får hit en annan ascool organisation från Mellanöstern, Combatants for Peace, www.combatantsforpeace.org, första veckan i juni. Så är det några journalister därute som kan tänka sig att slå ett slag för freden och få ut lite fredsinformation till folk, håll er framme då!

Inga kommentarer: