tisdag 4 augusti 2009

Fred i Mellanöstern Europas ansvar

Efter några sköna veckors semester och så lite internet som möjligt börjar jag komma tillbaka till verkligheten - och tycka att det är kul igen. Att jag har ett vansinnigt roligt jobb. Att jag har fantastiska kollegor. Att jag har ett oerhört fint hem att fixa iordning. Och att jag har viktiga frågor att jobba med. Men istället för att själv börja skriva - jag har ännu inte fått något kaffe idag - så ger jag länken till en debattartikel som pappa har skrivit i Sydsvenskan: http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article535144/quotFred-i-Mellanostern-ar-Europas-ansvarquot.html

Det är fortfarande långt kvar till fred i Mellanöstern, så ämnet lär ju återkomma här. Jag kan t ex redan nu flagga för seminarier sista veckan i augusti om bosättningar, hur de bryter mot folkrätten på alla sätt och vis och hur de försvårar om inte helt förstör alla möjligheter för fred.

Inga kommentarer: